MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

Televizní reklama se pro online značky často stává klíčovou součástí další fáze marketingově řízeného růstu. Mnoho online firem totiž získalo díky úspěšným prodejům v pandemii kapitál i ambice na inzerování svých služeb prostřednictvím televizní reklamy. Reklama v televizi ale znamená něco trochu jiného než online kanály, na kterých tyto digitální firmy vyrostly (jako je vyhledávání a placené sociální sítě). Více informací načerpejte z přednášky Dr. Grace Kite, která k tomuto tématu promluvila na konferenci ScreenVoice TALKS v listopadu 2022.  Inspirujte se od ní, jak vypadá dobře provedená TV pro online firmy, Grace nastíní i to, jaké výsledky mohou očekávat.

Televizní reklama v průměru o

69

zvyšuje návštěvnost e – shopů.

Televizní reklama podporuje efekt
ostatních reklamních kanálů až o

54

Jedním z aspektů televizní reklamy je také její vliv na ostatní média. Televize podporuje aktivity v jiných částech mediálního ekosystému a posiluje ostatní prvky reklamních kampaní.

Tento efekt vzniká proto, že televize jako audiovizuální médium, funguje jako páteř příběhu kampaně, a proto TV reklama nejvíce zůstává v paměti lidí.

O tom, jaký vliv má televizí reklama na online značky hovoří doktorka Grace Kite, ve své přednášce pro ScreenVoice TALKS.

Televizní reklama si ve srovnání s jinými reklamními formáty udrží pozornost diváků déle. Délka sledování spotu je přitom jedním z klíčových faktorů, které mají vliv na jeho úspěšnost a zapamatování

Zdroj: Magic Numbers

O tom, jaký vliv má televizí reklama na online značky hovoří doktorka Grace Kite, ve své přednášce pro ScreenVoice TALKS.

Televizní reklama si ve srovnání s jinými reklamními formáty udrží pozornost diváků déle. Délka sledování spotu je přitom jedním z klíčových faktorů, které mají vliv na jeho úspěšnost a zapamatování

Zdroj: Magic Numbers

Televize má na návštěvnost webových stránek obrovský vliv. Na obou sledovaných trzích (Británie a Kanada) byla televize jednoznačně hlavním zdrojem návštěvnosti, celkem přivedla 42 %, (Kanada 31 %), ostatní zdroje pak 58 %, resp. 69 % návštěvníků.

Zdroj: Magic Numbers

Podle výsledků studie v regionu Velké Británie vykazuje návštěvnost stránek generovaná televizí oproti jiným kanálům lepší poměr ceny a kvality doručení (počítáno v CPV). Níže uvedený graf zobrazuje výsledky 10 britských značek v případě využití televize v porovnání s venkovní reklamou a rozhlasem.

Zdroj: Magic Numbers

Televizní reklama má na rozdíl od reklam v jiných mediálních kanálech dlouhodobější efekt s dopadem na značku. Svědčí o tom graf zachycující situaci ve Velké Británii, kde byl srovnáván účinek televizní reklamy s reklamami v jiných mediálních kanálech. Podle studie má 1 000 liber vynaložených na reklamu v televizi určitý efekt pro značku i více než 2 roky po odvysílání.

Zdroj: Magic Numbers

Video z přednášky a konkrétní příklady efektu televizní reklamy na online značky a jejich růst najdete zde

PŘEČTĚTE SI K TÉMATU



JAK VRÁTIT REKLAMĚ LESK A ZAJISTIT OBCHODNÍ VÝSLEDKY? KLÍČEM JE JSOU KROMĚ KREATIVITY EMOCE, ROZPOZNATELNOST A KONZISTENCE

19. 12. 2025

Nový výzkum System1 a Effie Worldwide ukazuje, že reklama ztrácí účinnost. Studie ale také odhaluje, jak efektivitu znovu zvýšit. Perfektní kreativa je sice jedním ze základních předpokladů, sama o sobě ale nestačí. Je potřeba vrátit se ke třem jednoduchým, nicméně opomíjeným principům: emocím, rozpoznatelnosti a konzistenci, zaznělo na webináři nazvaném The Creative Dividend. Na webináři,… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

JAK VYUŽÍT NEPRODANÝ MEDIÁLNÍ PROSOTOR K PROKÁZÁNÍ ÚČINNOSTI TELEVIZE

28. 11. 2025

Belgická společnost Transfer Media, vysílající tématické a dětské kanály, spolupracovala s DSTRSD media na přeměně neprodaných minut lineárního televizního vysílání na měřitelné obchodní testy jednotlivých produktů. Cílem bylo ukázat, jak může nevyužitý vysílací čas podpořit s malým úsilím konverzní projekt, který přináší dodatečné příjmy a poskytuje obchodním týmům konkrétní důkazy o reakci diváků, umístění a… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

JAK MÉNĚ REKLAMY NA STREAMOVACÍCH PLATFORMÁCH ZVYŠUJE EFEKTIVITU VE VŠECH FÁZÍCH TRYCHTÝŘE

28. 11. 2025

Společnost Canal Brand Solutions – obchodní zastoupení společnosti Canal ve Francii – zveřejnila výsledky studie o reklamním zážitku nabízeném na Streamu, platformě digitálního videa, která omezuje reklamu na průměrně tři minuty za hodinu a dvě předtočené reklamy na začátku každého programu. Výsledky ukazují, že krátká a pečlivě vyvážená „reklamní choreografie“ – dva pre-rolly místo pěti… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

SVĚTOVÝ DEN TELEVIZE A POUKAZUJE NA JEJÍ VÝZNAM JAKO MÉDIA VÝRAZNĚ OVLIVŇUJÍCÍHO ŽIVOTY LIDÍ I OBCHODNÍ ÚSPĚCHY INZERENTŮ

21. 11. 2025

Světový den televize, který připadá na 21. listopadu, si klade za cíl zdůraznit přínos televize jako symbolu komunikace a globálního propojení lidí i národů. Letošní ročník je připomínkou významu média, které nás provází více než sedmdesát let.

LETOŠNÍ LAVINA VÁNOČNÍCH KAMPANÍ UŽ SE VALÍ A S NIMI HLUBOKÉ EMOCE I SPOLEČENSKÁ TÉMATA

20. 11. 2025

Značky letos vyrazily na vánoční tažení opravdu brzy. A my se opět můžeme těšit na záplavu osvědčeného sentimentu, nostalgie a emotivních příběhů. Jak těžký vánoční kalibr si letos věhlasné značky na spotřebitele připravily?

SLEDOVÁNÍ DIGITÁLNÍ TELEVIZE NA INTERNETU ZA ROK VZROSTLO O PĚTINU

18. 11. 2025

Zatímco sledování placených nebo neplacených videí na internetu se letos oproti loňsku z pohledu počtu uživatelů příliš nezměnilo, počet diváků digitální televize na internetu se zvýšil o půl milionu. Digitální televizi na internetu (např. Oneplay nebo T-Mobile TV) sledovalo v letošním roce 38 % populace starší 16 let. Ukazují to nová data Českého statistického úřadu… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

TŘETÍ MÍSTO PRO TELEVIZI: JAK MŮŽE TV-OOH NAVÝŠIT DOSAH, POZORNOST I VÝSLEDKY

17. 11. 2025

TVOOH kombinuje rozsah a vyprávěcí sílu televize s cílením a flexibilitou digitálních technologií. Generální ředitel společnosti C-Screens nabízí rady pro plánovače, kteří uvažují o „třetím místě“ televize. Nemusíte být odborník, abyste věděli, že televize nikdy nebyla pod větším tlakem. Někteří vlastníci médií nyní zdůrazňují „video“, aby zdůvodnili, proč by měli být vnímáni jako rovnocenní lineární… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

INZERENTI INVESTUJÍ DO VÁNOČNÍ TV REKLAMY ČÍM DÁL DŘÍVE

7. 11. 2025

Týdny po Halloweenu, které směřují k Vánocům, nazývali inzerenti „tvrdou osmičkou“. Dnes se reklamní kalendář mění v důsledku změny nákupních zvyklostí a značek, které odmítají čekat měsíc, aby zachytily poptávku na trhu. Podle průzkumu společnosti McKinsey více než čtvrtina (28 %) amerických spotřebitelů (a 37 % spotřebitelů z řad mileniálů) uvedla, že s vánočními nákupy… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

SEZÓNA VÁNOČNÍCH KAMPANÍ ZAČÍNÁ!

3. 11. 2025

Značky a prodejci na obou stranách Atlantiku zahajují své vánoční reklamní kampaně čím dál dříve, částečně v reakci na to, že spotřebitelé mění své plány na utrácení. Co se děje Ve Velké Británii sotva skončil Halloween, několik supermarketů, včetně Sainsbury’s a Asda, už ale o víkendu poprvé odvysílalo své vánoční reklamy. Obchodní dům John Lewis,… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

STUDIE FINSKO: POZORNOST JE NEJCENNĚJŠÍ MĚNOU V REKLAMĚ, ŘÍKÁ ZPRÁVA SCREENFORCE ATTENTION

3. 11. 2025

Pozornost věnovaná reklamě je v současném fragmentovaném mediálním prostředí důležitější než kdy jindy. Svět reklamy vstoupil do nové éry, v níž už zdaleka nestačí monitorovat počet zhlédnutí nebo zásah kampaně. Klíčovým faktorem se stává pozornost, tedy to, jak dlouho a nakolik divák skutečně vnímá reklamní sdělení. Důraz na měřitelnost v marketingu vedl v posledních letech… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

PERFEKTNÍ RECEPT NA SVÁTKY: JAK SI O VÁNOCÍCH ZÍSKAT TRVALOU POZORNOST PUBLIKA

2. 11. 2025

Vánoční reklamy mohou být velkým byznysem, ale pozornost se získává těžko. Mike Follett ze společnosti Lumen prozrazuje, jak mohou inzerenti rok co rok zajistit, aby jejich vánoční reklamy měly správný dopad. Pro většinu z nás je léto spojeno s grilováním, dováděním na pláži a spáleninami od slunce, nikoli s rolničkami na saních a čepicí Santa… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU

KREATIVNÍ GENERACE Z JE K AI STÁLE VÍC OTEVŘENÁ

1. 11. 2025

Využití umělé inteligence v reklamě roste s tím, jak se mění postoje klientů, kreativců i spotřebitelů, ale větší otevřenost vůči této technologii neznamená, že s ní nebudou spojeny žádné překážky. „Zaznamenali jsme posun v otevřenosti klientů vůči kampaním vyvinutým plně pomocí AI,“ uvedl pro Digiday Christian Pierre, globální ředitel pro inteligenci ve společnosti Gut, když… Pokračovat ve čtení MÝTY A FAKTA 6: TELEVIZE VYVOLÁVÁ RYCHLOU ODEZVU