PŘEČTĚTE SI K TÉMATU

ONEPLAY PREPARES VIEWERS FOR THE ARRIVAL OF NOVA KRIMI
12. 10. 2025Nova is rebranding its thematic channel Nova Gold to Nova Krimi from November. Before the launch, it is using its online platform Oneplay to promote and prepare viewers for the launch of the new project. The current communication includes a taster channel at position number 17, where Viasat True Crime has been included since October.… Continue reading MÝTY A FAKTA 3: TV DRŽÍ KROK S DIGITÁLNÍM VĚKEM

HOW DO CZECHS PERCEIVE ADVERTISING? RELEVANCE IS KEY FOR THEM
7. 10. 2025We see thousands of advertisements every day, but only one tenth of Czechs agree that people like them appear in advertisements. New research from WPP Media shows that relevance is the key to engagement, writes Petr Tomáš. Estimates of how many ads a person might see in a day, for example, vary widely, but are… Continue reading MÝTY A FAKTA 3: TV DRŽÍ KROK S DIGITÁLNÍM VĚKEM

THE CRIME GENRE HAS BEEN PULLING IN BROADCASTERS FOR A LONG TIME
25. 9. 2025The announcement by media group Nova to rebrand the station Nova Gold to Nova Krimi is a significant step. Czechs have long been fascinated by crime formats, and true crime in particular. The crime genre has long been absent from the Nova media group ‘s channel portfolio. It is not that it does not broadcast… Continue reading MÝTY A FAKTA 3: TV DRŽÍ KROK S DIGITÁLNÍM VĚKEM

NOVA TRANSFORMS NOVA GOLD INTO DETECTIVE CHANNEL NOVA KRIMI
24. 9. 2025The Nova Group will change its Nova Gold station to Nova Krimi in November. The channel will offer a line-up of classic detective series. The Nova Group will change the look of its existing station Nova Gold, which will be renamed Nova Krimi from November. The channel will get a new name, visual style and… Continue reading MÝTY A FAKTA 3: TV DRŽÍ KROK S DIGITÁLNÍM VĚKEM

KNOW.ATTENTION RESEARCH MAPS THE MEDIA BEHAVIOUR OF CZECHS
22. 9. 2025The Know.attention research project will deliver attention indices across TV, online, audio and outdoor advertising. The effectiveness of advertising is not only determined by its visibility, but also by the attention people pay to it. This is what the Know.attention project by media group Knowlimits and agency Median is investigating using eye cameras and EEG… Continue reading MÝTY A FAKTA 3: TV DRŽÍ KROK S DIGITÁLNÍM VĚKEM

NOVA ACTION, NOVA GOLD, AND NOVA LADY ARE NOW ON ONEPLAY WITH AUDIO DESCRIPTION
16. 7. 2025The Oneplay internet service now offers three Nova Group thematic channels enhanced with audio description for a better experience for users with visual impairments. Subtitles can also be turned on or off. When you open the “Sound and subtitles” menu on the selected channel Nova Action, Nova Gold or Nova Lady, a new sound preset… Continue reading MÝTY A FAKTA 3: TV DRŽÍ KROK S DIGITÁLNÍM VĚKEM

NOVA AND PRIMA SECURED THE TOP POSITIONS IN SLEDOVANITV
28. 1. 2025Online platform SledováníTV has made a significant change in the ranking of TV channels in recent days, reflecting the new requirements of TV content providers, specifically media groups Nova and Prima. The new channel arrangement is based on agreements with individual content providers, which has led to some stations moving to more favourable positions. In… Continue reading MÝTY A FAKTA 3: TV DRŽÍ KROK S DIGITÁLNÍM VĚKEM

SATELIT JE SILNĚJŠÍ V OBCÍCH, IPTV VE MĚSTECH A V MLADŠÍCH DOMÁCNOSTECH
16. 9. 2024Kontinuální výzkum, který dlouhodobě sleduje vývoj tuzemských televizních domácností, ukazuje, že satelitní příjem je využívanější v obcích, zatímco televize připojená k internetu ve městech. Nejsilnější je ale nadále pozemní příjem. Data z Kontinuálního výzkumu projektu PCEM, který v pondělí zveřejnila Asociace televizních organizací (ATO), ukazuje výrazný rozdíl v zastoupení satelitního příjmu v obcích do 5… Continue reading MÝTY A FAKTA 3: TV DRŽÍ KROK S DIGITÁLNÍM VĚKEM

NOVA HAS EXTENDED THE AUDIO DESCRIPTION FOR ITS STATIONS ON SKYLINK AND IN DVB-T2
18. 7. 2024Nova TV has equipped its smaller thematic programmes Nova Gold and Nova Lady with the audio description function. The accompanying service can be activated by customers of the satellite operator Skylink and viewers who receive the DVB-T2 signal of Multiplex 24. Vukový opis is an auxiliary service for blind and partially sighted viewers. The audio… Continue reading MÝTY A FAKTA 3: TV DRŽÍ KROK S DIGITÁLNÍM VĚKEM

PŘESTOŽE JE PŘIPOJENÁ TELEVIZE NA VZESTUPU, MÁ CO DĚLAT, ABY PŘESVĚDČILA MARKETÉRY O SVÉ EFEKTIVITĚ
18. 5. 2023Zjištění z páté výroční marketingové zprávy společnosti Nielsen ukazuje, že marketéři si na zvětšující se roli CTV v mediálním prostředí ještě nezvykli. Průzkum mezi více než 1 500 globálními marketingovými profesionály zjistil, že pouze 19 % značek vnímá OTT/CTV jako “extrémně efektivní”. Ve vnímání účinnosti reklamy ze strany marketérů zaostává CTV za sociálními médii, online… Continue reading MÝTY A FAKTA 3: TV DRŽÍ KROK S DIGITÁLNÍM VĚKEM

CONNECTED TV HAS WORK TO DO TO PERSUADE MARKETERS OF ITS EFFECTIVENESS
18. 5. 2023Findings from Nielsen’s fifth annual marketing report show that marketers have not yet become accustomed to CTV’s growing role in the media landscape. The survey of more than 1,500 global marketing professionals found that only 19% of brands view OTT/CTV as “extremely effective.” In marketers’ perception of advertising effectiveness, CTV lags behind social media, online… Continue reading MÝTY A FAKTA 3: TV DRŽÍ KROK S DIGITÁLNÍM VĚKEM

REVOLUCE JMÉNEM TELEVIZE: Z HISTORIE NEJVLIVNĚJŠÍHO MÉDIA 20. STOLETÍ
5. 8. 2022Vraťme se do první poloviny 20. století a budeme se věnovat dobrodružství jménem televize. Tak trochu jiný obraz První myšlenky televizního vysílání spojovaly dva fenomény své doby – rozhlas, tedy vysílání a příjem signálu na delší vzdálenosti, a kinematografii, tedy pohyblivé obrázky. Nešlo však o pouhé spojení těchto dvou fenoménů. Nutná byla revoluce ve vnímání, respektive podstatě obrazu. Kina… Continue reading MÝTY A FAKTA 3: TV DRŽÍ KROK S DIGITÁLNÍM VĚKEM
